Stránka 1 z 1

Koupili byste si elektroauto?

Napsal 03 říj 2017 18:11
od mowla
Narážím na tento canc - https://byznys.lidovky.cz/dve-petiny-ce ... n-auto_ele ...
Tedy - canc s jednou výhradou - že Čech by si koupil auto, kdyby tato zlevnila...
:lol: :lol: :lol:
Jen je zvláštní, že článek není označen "reklama", už i ty Lidovky mají články jakoby z AhaBleskuTřesku...
:lol: :lol: :lol:

Výborný článek na téma elektroauto si naopak můžete přečíst tady - http://g.cz/8-duvodu-proc-nakup-elektrovozu-odlozit/# .Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji. Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.

Napsal 03 říj 2017 19:13
od Mudr.Lant
Jasně a stručně NE, i kdybych měl peníze na rozhazování. /n/

Napsal 03 říj 2017 20:01
od Matěj Trdelka
Pokud bych měl dostatek peněz tak asi jo. Na elektro automobilu se mně líbí že je šetrné k životnímu prostředí. Myslím si že za 100 let už lidi nebudou vědět co to je auto na benzín nebo naftu. Všude bude samé elektroauto.

Napsal 03 říj 2017 20:43
od mowla
Matěj Trdelka Na elektro automobilu se mně líbí že je šetrné k životnímu prostředí. Myslím si že za 100 let už lidi nebudou vědět co to je auto na benzín nebo naftu. Všude bude samé elektroauto.
Při jízdě ano, má i - v tomto kontextu, levný provoz.
Bohužel - celkově by byly ekologičtější i diesely, tzv. uhíková stopa výroby a likvidace baterií je větší, než by byla z fosilních paliv (za srovnatelnou dobu provozu 'běžného' auta).
Podobně se ekologicky tváří třeba fotovoltaika, která ve skutečnosti ekologická není.
Matěj Trdelka Myslím si že za 100 let už lidi nebudou vědět co to je auto na benzín nebo naftu. Všude bude samé elektroauto.
To je možné - protože fosilní paliva dojdou, časem...
___
Ze současných technologií jsou nejekologičtější palivové články (ideálně vodíko/kyslíkový - problémem je skladování vodíku...).
;)

Napsal 03 říj 2017 22:31
od mowla
Jen ještě dodám - pokud jde o ekonomiku provozu...
;)
Tankování je levné (v případě dvoutarifu a využití nízkého pro dobíjení) se lze dostat i na nějaké 2,- Kč /kWh, tedy někam okolo 0,40 Kč / km (tabulkově Tesla S).
Výrobní cena baterií je nyní odhadována (a nepodařilo se mi najít potvrzený údaj) za cenu 110 - 130 € / kWh, tedy (opět pro Tesla S) okolo 10.000 € (cca 260.000,- Kč).
Bohužel z toho nelze příliš usoudit o ceně prodejní pro koncového zákazníka.
A - také bohužel, nelze prozatím dostatečně 'ověřit' životnost LiFePO (tedy - jak dlouho na sadu budeš jezdit či kolik najedeš).Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji. Poznámka majitele:Jako admin encykloprdie.cz mám dobré zkušenosti s Portu.cz a proto je doporučuji.