Stránka 1 z 1

Je objednávka v eshopu závazná?

Napsal 13 říj 2017 09:41
od Profík
Pokud při objednávce v eshopu objednám zboží je to závazné a mohou třeba peníze pokud nezaplatím i vymáhat?

Napsal 13 říj 2017 09:48
od Ann
Pokud zboží nepřevezmeš, nic vymáhat nemohou. Oni ti to stejně pošlou až po zaplacení, nebo dobírkou. Nezaplacená objednávka se ruší, protože jsi nesplnil jejich obchodní podmínky. I zaplacené zboží můžeš do 14 dnů vrátit a musí ti vrátit peníze.

Napsal 13 říj 2017 09:54
od mowla
V zásadě ano - mohou vymáhat škodu, pokud jim tvou objednávkou a neodebráním zboží nějaká vznikla (typicky např. poštovné za zásilku, kterou e-shop odeslal, ale ty jsi neodebral, takže se zásilka vrátila).
V praxi nevím o tom, že by to nějaký e-shop dělal (způsobená škoda - řekl bych, nestojí za špatnou pověst), ale možné to je...
Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
A právně naprosto čisté je zboží odebrat a ve lhůtě 14 dnů je zase vrátit.
;)

Napsal 13 říj 2017 09:54
od Mudr.Lant
Pokud nemáš zboží fyzicky v ruce, nemusíš platit, ale nejsem si jistý u té dobírky, která se platí řidiči nebo u přepážky.


Zrovna včera se mi stalo, že jsem si něco objednal, chtěl zaplatit přes PayU, ale nedošlo k transakci, protože jsem měl na účtu vyčerpán limit. Eshopu jsem tedy psal, že to zaplatím až dnes, ale bylo mi oznámeno, že už to nejde, že objednávku zruší a že pokud budu chtít znova objednat, můžu tak učinit.

Napsal 13 říj 2017 09:59
od Ann
mowla Poněkud lepší je ještě před odesláním e-shop informovat a objednávku tak stornovat.
Ano, souhlasím. Slušný člověk to udělá a objednávku stornuje ještě před odesláním.

Napsal 13 říj 2017 11:11
od satam
Objednávka je podle NOZ závazná a její stornování je jen dobrá vůle ze strany prodejce. Ty jsi pak povinnen nahradit prodejci případnou vzniklou škodu.
V praxi obvykle e-shopy přistupují na návrh storna objednávky, pokud ještě nezačal proces odesílání zboží, protože tak šetří starosti nejen zákazníkovi, ale hlavně sobě.